Dansk Arkitektur Center og China Building Centre underskriver samarbejdsaftale

Dansk Arkitektur Center åbner døren til verdens største marked for byggeri med samarbejdsaftalen med China Building Centre. Aftalen skal styrke eksportmulighederne for danske og kinesiske virksomheder, samt øge videndelingen hos myndigheder, investorer og organisationer i de to lande.

CBC Director Yang Lei og Mikkel Kragh

Foto: Gao Wenzhong. På billedet: Mikkel Kragh, Programchef i Dansk Arkitektur Center (tv), Yang Lei, direktør i China Building Centre (th)

"Vi er glade for at kunne underskrive en samarbejdsaftale med China Building Centre. Med aftalen øger vi rækkevidden og løfter niveauet for vores aktiviteter i Danmark, såvel som i udlandet," fortæller Mikkel Kragh, Programchef i Dansk Arkitektur Center.

Dansk Arkitektur Center underskrev sidste år en arbejdsaftale med Centre for Liveable Cities i Singapore og udvider således sit globale engagement igennem samarbejdsaftalen med China Building Centre.

Mikkel Kragh uddyber:

Dansk Arkitektur Center er på en spændende rejse, hvor vi skal udvide vores globale perspektiv og øge samarbejdet på tværs af grænser. Netop nu har vi styrket vores relationer til Kina, som er en central aktør for fremtidens arkitektur og byggeri, og aftalen giver gunstige muligheder for tættere netværk, konferencer, uddannelsesrejser og eksportfremstød.

Aftalen omfatter i skrivende stund fem områder, som de to parter forpligtiger sig til at samarbejde om. De fem områder er (1) Globale konferencer, (2) Internationale netværk og B2B matchmaking, (3) Videndeling, (4) Publikation, (5) Kurser og uddannelser.

En del af det nye DAC

Samarbejdsaftalen er en del af strategien for det nye DAC, som om få år flytter ind i hjertet af BLOX på havnefronten i København ved siden af Den Sorte Diamant. Visionen er at blive en international oplevelsesdestination for dansk arkitektur, byggeri, byudvikling og design. Derfor investerer Dansk Arkitektur Center løbende i at udvide organisationens globale perspektiv og fremme udviklingen af dansk arkitektur, byggeri og byudvikling nationalt og internationalt.

Pressefotos

CBC Director Yang Lei og Mikkel Kragh Foto: Gao Wenzhong

Chinese Building Center besøger DAC, udstillingen Foto: Gao Wenzhong

FOR YDERLIGERE INFORMATION KONTAKT:

Mikkel Kragh, Programchef for DAC& BUILD

Mobil     + 45 3116 7999

Email    mk@dac.dk

www.dac.dk/presse

FAKTA

- China Building Centre (CBC) er en integreret serviceplatform for byggeri og byudvikling i Kina. CBC har til formål at opløfte niveauet af kvalitet i byudviklingen ved proaktivt at etablere samarbejder mellem centrale aktører og dele viden, ekspertise og best practice til hele branchen i Kina.

- BLOX bliver byens nye mødested med butikker, cafe og restaurant, virksomheder, boliger og en ny indbydende kulturplads. BLOX opføres af Realdania med visionen om at binde byen og havnen sammen og skabe et nyt kulturelt og erhvervsmæssigt knudepunkt i byen.
Kilde: BLOX.dk

- Kina har brugt mere cement på 3 år end USA har brugt på 100 år.
>> Kilde

- Kinas målsætning er, at der i 2020 skal eksistere 5,55 mia. kvm. grønt byggeareal hvorom målet er, at dette skal udgøre 70% af det totale marked.
>> Kilde

Vision for det nye DAC:
DAC er en internationalt dagsordensættende destination for arkitektur, byggeri, byudvikling og design.
>> Læs mere her

27. august 2015 / Af Mathias Eckersberg